پمپ هیدرولیک چه کاربردی دارد؟
پریما جهانگیری یکی از نخبگان حوزه مد و لباس است
پمپ هیدرولیک چه کاربردی دارد؟
سه شنبه 21 بهمن 1399 ساعت 16:26 | بازدید : 25 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

پمپ هیدرولیک ، تامین کننده انرژِی هیدرولیک سیستم است. هیدرو پمپ های هیدرولیک همیشه کوبل شده با یک محرک هستند که میتوانند الکتریکی یا گازوییلی با احتراق داخلی باشد.

اگر پمپ سیستم خراب باشد داخل پمپ فرار روغن ایجاد میشود و تمام  سیستم از لحاظ فشار و سرعت مختل میشود. از این رو انتخاب یک پمپ هیدرولیک با کیفیت بسیار مهم است!

پمپ هیدرولیک چیست و چگونه کار می کند؟

پمپ (Pump) هیدرولیک در واقع اصلی ترین و اساسی ترین بخش یک سیستم هیدرولیکی است که انرژی مکانیکی را به انرژی هیدرولیکی تبدیل می‌کند. پمپ، ابزاری برای تبدیل توان الکتریکی و یا مکانیکی به هیدرولیکی می باشد.

باید توجه داشت که پمپ فقط و فقط جریان روغن تولید می‌کند و نمی‌تواند در سیستم فشار تولید کند. در واقع پمپ می‌تواند تحت فشار ایجاد شده از طرف بار مقاوم به تولید دبی تقریبا بدون کاهش ادامه دهد.

پمپ هیدرولیک

پمپ هیدرولیک یک قطعه‌ای است که به عنوان قلب سیستم هیدرولیک شناخته می‌شود؛ پمپ در واقع انرژی مکانیکی را به انرژی هیدرولیکی تبدیل می‌کند.

پمپ هیدرولیکی در واقع برای استفاده در صنعت انواع مختلفی دارد:

پمپ هیدرولیک دنده‌ای که خود به دو دسته دنده داخلی و دنده خارجی تقسیم می‌شود. پمپ هیدرولیکی دنده داخلی عملکرد خوبی دارد و از مزیت‌های آن تحمل فشار بالا، استهلاک پایین و صدای کم است. معمولاً جنس آن آلومینیوم فشرده شده است البته جنس آن می‌تواند فولادی و برنجی هم باشد که برای دستگاه‌های گران قیمت استفاده می‌شود. پمپ دنده خارجی در مقایسه با دنده داخلی یک پمپ ساده‌تر محسوب شده و استهلاک آن متوسط و صدای آن بیشتر است که قیمت پایینی نسبت به ساده بودنش دارد و یکی از پرکاربرد ترین ها در صنعت است.

نوع دیگر آن پمپ هیدرولیک پره ای است تحمل فشار این پمپ‌ها به نوع تیغه و ساختار آن بستگی دارد و مزیت آن این است که از صدای پایین برخوردار است و دیگر مزیت آن خوش تعمیر بودن آن است که می‌توان کارتریج آن را تعویض کرد و به راحتی با تعویض آن صاحب یک پمپ نو شوید.

پمپ هیدرولیک پیستونی نوع دیگر آن است که از آن برای جا به جایی روغن و ایجاد جریان در سیستم استفاده می‌شود این نوع پمپ ساختار پیچیده ای دارد، با صدای کم کار می‌کند، فشار بالا را تحمل می‌کند و عمر بالایی دارد و جز بهترین پمپ‌ها محسوب می‌شود.



برچسب‌ها: پمپ هیدرولیک ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ رسمی پریما جهانگیری و آدرس parimax.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 24
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 18
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 18
:: بازدید ماه : 58
:: بازدید سال : 160
:: بازدید کلی : 999